Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

5 dingen die ik dagelijks meemaak omdat ik een blogger ben


Nu ik alweer bijna 5 jaar volop met mijn blog bezig ben, zijn er een aantal kleine momenten die ik constant aan het herhalen ben..


Sommige dingen zijn ook wel een beetje raar, die noem ik een soort van 'trekjes.' Bijvoorbeeld dat ik echt bij elk artikel probeer om mooie en perfecte foto's te maken. 

"Altijd mooie en perfecte foto's willen maken."
Ook al is het van een kledingstuk, dan is het wel een close-up van een make-up product. De mooie achtergrond die je goed of wazig moet zien.. Ik heb een tik of een 'trekje' om overal perfecte foto's voor te willen maken. En ook echt elk artikel. Soms heb ik wel eens dat ik een halfuur tot een uur bezig ben omdat bijvoorbeeld de belichting niet meewerkt.. Of ik tril met mijn camera, waardoor de foto's bewogen worden.. Daarom vind ik het ook heel erg fijn om een statief te hebben! Zo kun je ook mooie close-up foto's maken. 

"Bijna elke dag op webshops kijken of er een nieuwe collectie aanwezig is."
Ik werk elke dag met mijn weekplanner, die afkomstig is van de Hema. Er komt binnenkort nog wel een artikel online daarover! Maar goed, ik zet dus alles wat ik die week te doen heb erin.. Maar, ik kom ook bijna elke dag de bladzijde tegen met mijn favoriete webshops. En ja, dan heb ik altijd wel het excuus van "ja, ik moet even op de webshops kijken voor een inspiratie artikel." Terwijl dat 4 van de 5 keer niet zo is, haha! 

"Mijn blog elke dag in de gaten houden." 
Is het artikel van gisteren wel goed bekeken? Hoeveel mensen hebben er vandaag al op mijn blog gekeken? Heb ik de 35.000 pagina weergaven al gehaald? Dit zijn dingen die ik mij elke dag afvraag. Ja, ook wanneer ik geen artikel die dag online heb gezet. Soms wel irritant, want ik zit elke dag naar mijn pagina weergaven te staren.. 

"Elke dag erover nadenken welk artikel er die en die dag online kan komen." 
Wanneer ik op de fiets zit, wanneer ik ga winkelen met mijn beste vriendin, wanneer ik ga lunchen met vriendinnen, of als ik in bed lig net voordat ik ga slapen. Nieuwe ideeën komen altijd zomaar op in mijn hoofd, of het is via inspiratie via internet. Gelukkig typ ik ze altijd in een concept op mijn blog, zo kan ik ze snel terugvinden! 

"Steeds beter artikelen kunnen schrijven en foto's kunnen maken."
Nu ik zo'n 3 jaar aan het bloggen ben, en ik mijn oude artikelen van een paar jaar terug bekijk, kan ik mij soms echt diep en diep schamen.. Ik schreef mijn artikelen te simpel eigenlijk.. Mijn foto's zijn gelukkig ook een stuk verbeterd dan toen! Toen maakte ik alle foto's met mijn telefoon, en nu met een professionele camera. 

Wat maak jij elke dag mee als blogger zijnde? 

Liefs!

1 opmerking:

  1. Het checken van mijn stats sowieso, dat is bijna een soort van verslaving geworden. Ook lijstjes maken met waar ik nog foto's van moet maken, welke posts ik wil schrijven, noem maar op. Je staat er mee op en gaat ermee naar bed. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x