Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Mijn 2 eerste baantjes


Toen ik laatste een artikel op lafemmefem.nl langs zag komen over haar eerste bijbaantjes, vond ik het leuk om die ook eens te vertellen! Dat is namelijk meteen een mooie terugblik op wat ik tot nu toe gedaan heb. Zie hier; mijn eerste 2 bijbaantjes!



1. Wibra
In 2014 werd ik zestien jaar! En het werd wel eens tijd voor een bijbaantje.. Want ik wou maar al te graag zelf geld verdienen! Om die reden ben ik bij veel Albert Heijn filialen gaan solliciteren. Maar bij elk filiaal werd ik maar weer afgewezen.. Dit was nog in de tijd dat je veel online solliciteerde naar een baantje. Nu ben ik meer van het sollicitatiebrief aanvragen in de winkel en weer afgeven als je er klaar voor bent! Tegen de tijd waren er niet veel vacatures open die ik echt leuk vond.. Het waren meer schoonmaak baantjes, en dat was nou niet zo zeer leuk om als eerste bijbaantje te hebben natuurlijk! Toen ik met mijn moeder in het centrum liep om wat rond te sneupen in de winkels, kwam ik bij de Wibra een bord tegen met een vacature erop voor weekendhulp! Dat leek mij wel leuk! Want het had te maken met kassa werk, maar ook met vullen! Een 2 in 1 baantje dus! Ik solliciteerde bij de Wibra via een online sollicitatiebrief en werd na 1 week opgebeld of ik op gesprek wou komen. Yes! Dacht ik. Ik werd aangenomen en ben in totaal 10 maanden in dienst geweest, tot dat ik zelf ontslag nam omdat ik toe was aan een andere baan.

2. Jumbo
Nadat ik ontslag had genomen bij de Wibra, kwam ik in aanraking met de Jumbo via een vriend van me! Deze Jumbo was toen destijds nog een nieuw gebouw, want hij bestond pas sinds september 2015 en ik werd aangenomen in december 2015 als kassamedewerker. In eerste instantie had ik gesolliciteerd als vakkenvuller maar daar werd ik opgebeld of ik kassa werk ook leuk zou vinden! Ik had natuurlijk al wat ervaring met kassa werk bij de Wibra, dus daar zei ik absoluut geen nee tegen. Ik heb altijd heerlijk gewerkt bij de Jumbo en nu geniet ik er nog steeds van! Ik ga natuurlijk nog steeds naar school, en dan is deze baan bij de Jumbo ideaal omdat ik het fijn kan combineren met school en andere dingen zoals sporten. Ik werk er nu nog steeds met een 2e jaar contract in zak!

Wat was jouw eerste bijbaan?

Liefs,
Fardau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x