Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Battle: Essence foundation vs. Rimmel London foundation - EXTRA -


Eind augustus had de Kruidvat weer een nieuwe collectie van Essence in de schappen. Ik haalde een nieuwe foundation. Vandaag review ik een battle! Een battle tussen Essence en Rimmel London! En ik ben zeer benieuwd.....




De foundations hebben een totaal andere flacon. De Essence foundation heeft een plastic flacon, waardoor het ook wat cheaper uitziet. De flacon van Rimmel London heeft daarin tegen een glazen flacon, waardoor het er ook wat duurder uit ziet.

De Essence foundation heb ik niét getest, omdat de tester van deze kleur weg was. Ik vind het altijd zo jammer dat mensen daar respectloos mee omgaan.. In beide foundations zit 30ml. Een flinke fles dus, waar je lang mee kan.

De foundation van Essence heet ''20 pure sand'' en de foundation van Rimmel London heet ''100 ivory.''



Ik hou ervan om totaal nieuwe dingen uit te proberen! Een foundation van Essence heb ik nog nooit gehad, vandaar dat ik ook zo benieuwd ben! En daarin tegen heb ik een foundation van Rimmel London ook nog nooit gehad. Dus extra spannend!

Als ik iets fijn vind aan een make up product, dan is dat wel dat er een plastic verpakking omheen zit of een sticker waardoor hij dicht zit. Dan weet je zeker dat het in ieder geval niet aangeraakt is of gebruikt is.


En een spuitpompje! Ook zo veel fijner dan wat er meestal op een foundation zit, een klein rondje waar dat als je foundation hebt gebruikt, de foundation er overal omheen gaat zitten. Bah!




De Rimmel London foundation zit in een glazen flacon. Wat fijn aanvoelt in je handen, toch net wat anders dan die goedkope plastic flacon van Essence.

Dit is de foundation. De kleur heb ik getest vanuit een tester in de winkel. Die er deze keer wel bij zat. Aangezien Rimmel London best wel prijzig is, hoopte ik dat deze foundation goed bij mijn huid zou passen. Ik vind de uitstraling van de foundation er ook gewoon heel mooi uit zien. Maar dat mag je ook wel verwachten van zo'n merk. De flacon bevat 30 ml.


En ook de foundation van Rimmel London heeft een pompje! Yes! We gaan kijken naar de swatches!



Oh ooh. Dit zag ik eigenlijk wel een beetje aankomen. Dat de Essence foundation een beetje oranje zou kleuren. En ja, dat is zo. Maar ik mag nog niet klagen, want ik heb hem nog niet uitgesmeerd!




Op mijn huid moet je echt zoeken naar het product. Allebei zie ik ze niet meer terug op mijn huid. En wat ben ik blij hiermee! Eindelijk een budget (en een wat duurdere) foundation voor mijn huidskleur! Je ziet het niet op camera, maar de Essence foundation sloeg nog wel een beetje oranje uit. Ik heb de Rimmel London foundation deze week al gedragen, en kreeg er complimenten over! De Essence foundation heb ik vandaag geprobeerd en ik merk toch wel dat ik hem niet heel fijn vind. Hij slaat toch wat oranje uit waardoor ik er een beetje verkleurd uit zie.

Jammer! Ik ben meer tevreden over de Rimmel Londen foundation dan over die van Essence. Er kan natuurlijk maar 1 de winnaar zijn van deze battle!


Nee, persoonlijk ben ik niet helemaal tevreden over de Essence foundation. In het begin zou ik er wel wat meer van verwachten, aangezien het een nieuw product is in het assortiment. Maargoed, dat kan altijd nog tegen vallen natuurlijk!

De prijs van de Essence foundation is €3,89 en is te koop bij het Kruidvat!
De prijs van de Rimmel London foundation is €12,99 en is te koop bij het DA, Kruidvat en Etos!

Wat is jouw favoriete foundation?

-----------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x