Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Happy December! | Tag


December heeft voor mijn gevoel echt een vliegende start gemaakt..

Inmiddels hebben we de Sinterklaasdrukte achter de rug. Alle zwarte pieten en Sinterklaas zijn weer naar Spanje vertrokken en nu zie je overal de lichtjes om de huizen en de kerstbomen verschijnen. Heerlijk, dat decembergevoel! Tijd voor dus een TAG die te maken heeft met kerstmis en al die dingen die gebeuren in december.

Ben je benieuwd naar mijn antwoorden? Lees dan snel verder..

Als je moet kiezen. sinterklaas, kerst of oud en nieuw?
Hmm.. Als ik voor dit jaar zou moeten kiezen dat is dat toch wel weer kerstmis. Eigenlijk nog best een moeilijke keuze! Sinterklaas vieren wij al bijna 5 jaar niet meer.. Oud en nieuw spreekt mij ook niet heel erg aan. Vorig jaar heb ik gewerkt met oud en nieuw en dit jaar doe ik dan ook weer heel iets anders! Vroeger, toen ik nog jonger was dan nu, dan lieten mijn ouders mij altijd slapen als het vuurwerk begon om 00:00. En ik had dat zo graag willen mee maken! Tegenwoordig zijn het alleen maar van die keiharde bommen en bijna geen siervuurwerk meer, erg jammer! Ik zou oud en nieuw nog wel een keer met vrienden en vriendinnen willen vieren. Maar die tijd komt nog wel..

Kerst vind ik altijd de fijnste tijd van het jaar, omdat we dan samen zijn, maar ook heel hecht zijn, met het gezin. En ook omdat de kerstboom en al die lichtjes overal het zo'n gezellige sfeer geven!

Een surprise of een gedicht maken?
Oeps! Waarom zijn er zulke moeilijke vragen? Hahaha. Dan ga ik toch liever voor een surprise maken. Ik ben totaal niet goed in rijmen of dichten, dus dat word 'm sowieso al niet. En een gedicht van internet plukken vind ik niet eerlijk! Vroeger schreef ik altijd in mijn poëzie album.. Dagelijks schreef ik hele verhalen over wat er in mijn gedachten rondging. Het is dat ik vorige week verplicht was om een gedicht te maken..

Hebben jullie leuke tradities rond de feestdagen?
Volgens mij hebben we niet echt 'tradities.' We eten elke kerstavond een uitgbreid feestmaal. En we gaan meestal naar mijn beppe (oma in het fries) om daar met de hele familie bij elkaar te komen en kerstmis te vieren. Verder ben ik de 'derde kerstdag' jarig, dus doe ik vrij ver van te voren, of op de tweede kerstdag mijn voorbereidingen voor mijn verjaardag al!

Verantwoord of lekker dik verwennen?
Wij doen helemaal niet aan cadeaus rond Sinterklaas en Kerstmis eigenlijk.


We gaan helemaal los en over de top of doe maar normaal met het versieren van je huis?
Als het om lichtjes buiten, en rondom je huis gaat, dan vind ik dat het wel normaal versierd kan worden. Maar binnen in huis mag het van mij wel over de top gaan! Wij hebben op dit moment op de begane grond ook heel veel kerstversiering. Het geeft het toch een extra goed gevoel naar kerstmis!

Lelijke kersttrui of glitterjurk?
Glitterjurk!


Heb je een echte kerstboom in huis?
Ja, wij hebben eigenlijk altijd een echte kerstboom gehad. Én, we hebben de kerstboom toevallig gisteren opgehaald! En hij is al helemaal versierd.. Mijn moeder is heel creatief!

3 gangen diner, gourmetten of uit eten?
Twee van de drie zijn leuk! Wij doen niet heel uitgebreid aan koken/bakken met kerstmis. Ik heb er dit jaar voor gekozen om eerste of tweede kerstdag te gaan gourmetten! Yeay!

Kerstkaarten sturen of een berichtje op Facebook?
Een van beide. Kerstkaarten sturen we vaak naar de mensen die geen Whatsapp of andere social media platformen hebben. Ik ga niet alle 200 vrienden op Facebook een berichtje sturen.. Dan ben ik urenlang bezig. De mensen die ik op Whatsapp heb, en die geen kaartje van mij gehad hebben, krijgen meestal na 00:00 een leuk Whatsappje! Je hebt rond deze tijd van het jaar van die leuke doorstuur berichten, hihi.


Je moet kiezen: chocolade letter of een oliebol
Simpel gezegd; een chocoladeletter! Ik vind de algemene oliebol helemaal niet zo heel erg lekker. Dan ga ik het liefste voor een Berlinerbol of een warme wafel met slagroom bijvoorbeeld.

Goede voornemens voor 2017?
Meer sporten, meer bloggen, overgaan naar het derde jaar van mijn opleiding (dat betekent dus in 2017 mijn examens halen)! En meer weer ik niet op dit moment, haha!

Kijk jij ook uit naar Kerstmis?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x