Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Boek: Elke dag een vraag


Als je maar om speciale momenten in mijn leven gaat, dan zal en moet ik ze allemaal vastleggen. En daar horen ook herinneringen bij. Die zijn voor mij ook erg zeldzaam..



Ik wil alles uit heel me leven onthouden, of, naja, de allerleukste dingen dan. Daarom maak ik van bijna elke belangrijk of speciaal moment wel een foto of 2. Na een winactie bij de Veronica gids kon je een gratis cadeau uitkiezen. Mijn moeder vond alle cadeau's maar niks, dus koos ik voor mijzelf dit boek; elke dag een vraag. Een boek waarbij je 5 jaar lang elke dag een vraag beantwoord. Hoe leuk is dat? Maar voor mij gaat dit niet elke dag zijn..



Met dit mooie boek wil ik mij eigenlijk elke dag gaan focussen op een vraag. Daar is het boek tenslotte ook voor. Maar in plaats van dat ik het elke dag doe, want dat doe ik nu al niet meer.. Ongeveer elke week 1 vraag doe, en dat ik daar dan minstens 12 of 24 uur over kan nadenken.


Ik merk steeds meer aan mijzelf dat ik heel veel leuke momenten goed wilt onthouden. Ook bijvoorbeeld was ik vorige week zaterdag (26 maart 2016) naar een concert van Lil Kleine geweest. En dan sta je daar bij het concert, en dan ben je intens aan het genieten.. Maar omdat je het zo leuk hebt, gaat de tijd veel te snel.. En dat vind ik zo jammer altijd! Persoonlijk ben ik hier ook vrij gevoelig voor, ik wil het allerbeste van het leven maken, want je leeft maar 1 keer!


Ik heb al eerder alle positieve en mooie momenten in een dagboek geschreven, maar dat is al flink 3 of 4 jaar terug. Zo nu en dan als ik mijn kamer opruim lees ik dit even door, en dan kan ik ook eigenlijk bijna niet meer de echte situatie voor me halen.. Het is eigenlijk ook een kleine moeite om elke dag een vraag te beantwoorden, maar omdat het niet in mijn vaste routine zit ga je 't gewoon snel vergeten.

Het voordeel ervan is ook maar weer dat je niet een grote vraag hoeft te beantwoorden, met een heel verhaal erbij. Gewoon een klein antwoord op elke vraag. En omdat dit dus een 5 jaar boek is, kun je 5 jaar lang alle antwoorden teruglezen. Dit dagboek begint op 1 januari, dus dit zal ik denk ik pas gebruiken in januari 2017. Maar dat moet ik nog even bekijken.

Dit dagboek is te koop bij www.eci.nl voor €12,50.

Hoe houden jullie positieve momenten bij in 't leven? 

----------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x