Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Je Suis Charlie


Parijs, het is een bewolkte dag op 7 januari 2015. Precies, vandaag 1 jaar geleden.. Na de aanslag op Charlie Hebdo.



Parijs, een hartstikke mooie stad. De stad van de liefde. Een stad die ik 1 keer in mijn leven tot nu toe heb bezocht. Het is ochtend, de zon komt langzaam aan op. En wat is het stil vandaag, in Parijs. Vandaag, 1 jaar geleden, herdenken wij, maar ook ik, alle slachtoffers die zijn gevallen bij de aanslag op Charlie Hebdo.

Wij geven Parijs vandaag alle liefde en steun die ze maar nodig hebben. Ik doe dat door middel van deze post, maar ook door middel van een post op mijn instagram pagina..


'Speciale editie Charlie Hebdo verschijnt een jaar na de aanslag.'

Ik denk hier al zo'n 2 dagen over na.. Sinds ik dit op het nieuws heb gezien doet het me veel. De opdruk, afgebeeld met god met een kalasjnikov op zijn rug. Het feit dat er hiermee is geschoten, oké. Maar ze hoefden dit er niet voor mij op de opdruk te zetten.. Ik vind het wat te ver gaan, een beetje respectloos. Het tast de mensen aan, die misschien wel familie leden, kennissen of vrienden zijn verloren bij deze verschrikkelijke gebeurtenis. Je hoeft het niet opnieuw, 1 jaar na de aanslag de gaan verspreiden dat er met een kalasjnikov is geschoten. Het is al erg genoeg dat er 12 mensen omgekomen zijn. 

Wij, als Nederlanders, maar vooral al die mensen in Parijs vandaag, moeten zich veilig voelen. IS is nog steeds aan de gang. Ze zijn nog steeds bezig. Een gebeurtenis, als dit, zet ons aan het denken en laat ons de angst overwinnen. Dat hoort niet, niet vandaag, vandaag staan wij stil bij alle slachtoffers en herdenken wij ze. 

We moeten ons laten leiden door vrijheid, respect en liefde. Niet door angst. 

Wat doe jij vandaag ter nagedachtenis aan Charlie Hebdo en de slachtoffers? 
Laat het mij vooral weten en deel je meningen met elkaar. Dat noem je vrijheid. 

Kus, Fardau Bakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x