Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Waarom sinterklaas zo leuk is!


Sinterklaas is vandaag in het land en ondanks ik al 16 jaar ben, blijft het altijd een leuk moment!



Zeker weten op stage zit de sfeer er altijd mega goed in bij de kindjes. Aangezien het vandaag pakjesavond is, en ik het niet meer vier, deel ik vandaag met jullie waarom ik sinterklaas toch zo leuk vind!

Strooigoed
Ja, de chocoladepepernoten en de chocoladeletters zijn misschien niet zo heel gezond, maar wel erg verslavend. Ik at mijn eerste pepernoten alweer begin november, wat nu inmiddels een maand geleden is. Ook stonden de kerst spullen weer eerder in de winkels dan dat de pepernoten er lagen! Bizar. Ik ben echt dol op het strooigoed. Vooral die zakken waar dan ook schuimpjes en tum tum in zitten!

Sfeer rond de stad
Ik ben echt gek op de gehele sfeer in de stad! Je ziet overal pietjes, pakjes en vooral veel te veel verschillende chocoladeletters! Ik zou het zelf niet gauw kopen, ze verkopen nu bij de Jamin en de V&D té veel verschillende chocoladeletters. Je kan er wel misselijk van worden, zo'n letter. Ook de zwarte pieten in de stad vind ik geweldig om te zien. Dat ik daar vroeger ook zo fan van was!

Sinterklaas op stage
Ik loop 1 keer per week stage op de speelleergroep, met kinderen van 2 tot en met 4 jaar. Dit jaar viel 4 december op een vrijdag. De dag dat ik altijd stage loop! Het was echt geweldig om te zien hoe kinderen met de zwarte pieten en met Sinterklaas omgingen!

Natuurlijk mogen alle cadeautjes niet ontbreken, al vier ik het niet meer! Het draait natuurlijk om de gezelligheid.

Vieren jullie nog sinterklaas?

Liefs,
Fardau.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x